Megosztás

Facebook

Kategóriák

Étrendkiegészítők

Teák

Egészséges élelmiszerek, italok

Pékáru

Mosószerek, tisztítószerek, alapanyagok

Szépségápolás, higiénia

Holt-tengeri kozmetikumok

Aromaterápia

Könyv, CD

Rovarriasztók

Víztisztítók

Szappan- és krémkészítés alapanyagai

Egyéb

Paleolit táplálkozás

Ajándékötletek

Paleolit Receptek

Palacsinta torta

Mindig csak ámultam, amikor megláttam az amerikai …

Szilvás gombóc

Az egyik legnagyobb magyar kedvencünket készítettem el …

Churros

Mostanában egyre többször jött velem szembe ilyen-olyan …

Mindenmentes isler

Az isler kislánykorom legnagyobb kedvence.Rendszeresen …

Mindenmentes muffinvariációk

Én biztosan ezeket viszem, ha legközelebb vendégségbe …

A legegyszerűbben elkészíthető kókusztej

A nagy kedvenc a kókusztej, amely számos receptben a már …

Kit-Kat szelet

Gluténmentes, nyers, vegán, paleo, laktózmentes, …

BLACK & WHITE

Hozzávalók: 8 db tojás 3 evőkanál őrölt eritrit …

Sajtos omlós pogi és keksz

Hozzávalók – egy nagy tele tepsihez: A megadott …

Aszalt áfonyával töltött marcipán golyó

Hozzávalók: 40 dkg őrölt mandula 1 db narancs 4 …

Csokis mandulatorta

Hozzávalók: Tészta 4 tojás 20 dkg xukor …

Csokicipó

Hozzávalók – arányosan kevesebb, vagy nagyobb edény …

Spenótos paleo tortilla

Hozzávalók 4 fő részére: 40 dkg spenót 4 db …

Sárgarépa (Daucus carota)

 

Sárgarépa (Daucus carota)

A sárgarépa egyik kiemelt zöldségnövényünk, amelyet már a görögök és a rómaiak is termesztettek.

Táplálkozási szempontból a sárgarépa a gyökérfélék között - jelentős vitaminforrásának köszönhetően - igen előkelő szerepet vívott ki magának. A sárgarépának a megvastagodott, tápanyagokban gazdag gyökerét fogyasztjuk. A növény fontos biológiai hatóanyaga a bétakarotin, amelynek egyébként a színét is köszönheti. A szervezet a bétakarotint szükség szerint A-vitaminná alakítja át. Az A-vitamin nélkülözhetetlen továbbá a jó látás és a nyálkahártyák egészsége szempontjából. Az A-vitamin hiányában kialakulhat a farkasvakság. A gyökér tartalmaz még flavonoidokat és illóolajat is. Alacsony energiaértéke miatt -218 kJ (52 kcal)-szívesen alkalmazzák különféle diétáknál, de fogyasztása ajánlott szív- és keringési betegségekben szenvedőknek is. Azért is érdemes tudatosan beiktatnunk táplálkozásunkba, mert karotinjai erősítik az immunrendszert, és egyes vizsgálatok szerint a daganatos betegségek megelőzésében is fontos szerepük lehet. A sárgarépa hatóanyagainak köszönhetően részt vesz a szabad gyökök károsító hatásának megakadályozásában is.
A népi orvoslás vizelethajtóként is alkalmazza.

  A sárgarépát szinte minden formában fogyaszthatjuk, nyersen, főzve, párolva, sütve, stb. E kiváló zöldségünk nélkülözhetetlen kelléke a magyar konyhának. Ma már szerencsére egyre tudatosabban fogyasztjuk. Íze a legtöbb konyhai nyersanyaghoz jól illeszkedik, és nagy előny, hogy egész évben beszerezhető. A sárgarépát főzve fogyasztva több bétakarotinhoz juthatunk, mint nyersen, mivel a vastag sejtfalak miatt a szervezet a nyers sárgarépa bétakarotin tartalmának csak negyedét képes hasznosítani. A hőkezelés során azonban károsodnak a sejtfalak, így a szervezet számára a karotin hozzáférhetőbbé válik. 
A sárgarépapüré a kisbabák pépes étrendjének fontos részét képezik, mivel jól hat az emésztésre, és megakadályozza a puffadást és a székrekedést.

Érdekesség:

Magyarország egyes részein a szárított leveléből mind a mai napig teát készítenek, amelynek vérnyomáscsökkentő hatást tulajdonítanak. Régen azt tartották, hogy lehetséges az A-vitamin elővitaminjának a túladagolása, de a legújabb kutatások ezt már nem támasztják alá.
Több tanulmány is hangsúlyozza, hogy a vitaminok a természetes nyersanyagban jobb hatásfokúak, és jobban hasznosulnak, mint kapszula vagy tabletta formájában.

SÁRGARÉPA A WEBÁRUHÁZBAN

vissza

Hozzászólások