Megosztás

Facebook

Kategóriák

Étrendkiegészítők

Teák

Egészséges élelmiszerek, italok

Pékáru

Mosószerek, tisztítószerek, alapanyagok

Szépségápolás, higiénia

Holt-tengeri kozmetikumok

Aromaterápia

Könyv, CD

Rovarriasztók

Víztisztítók

Szappan- és krémkészítés alapanyagai

Egyéb

Paleolit táplálkozás

Ajándékötletek

Paleolit Receptek

Palacsinta torta

Mindig csak ámultam, amikor megláttam az amerikai …

Szilvás gombóc

Az egyik legnagyobb magyar kedvencünket készítettem el …

Churros

Mostanában egyre többször jött velem szembe ilyen-olyan …

Mindenmentes isler

Az isler kislánykorom legnagyobb kedvence.Rendszeresen …

Mindenmentes muffinvariációk

Én biztosan ezeket viszem, ha legközelebb vendégségbe …

A legegyszerűbben elkészíthető kókusztej

A nagy kedvenc a kókusztej, amely számos receptben a már …

Kit-Kat szelet

Gluténmentes, nyers, vegán, paleo, laktózmentes, …

BLACK & WHITE

Hozzávalók: 8 db tojás 3 evőkanál őrölt eritrit …

Sajtos omlós pogi és keksz

Hozzávalók – egy nagy tele tepsihez: A megadott …

Aszalt áfonyával töltött marcipán golyó

Hozzávalók: 40 dkg őrölt mandula 1 db narancs 4 …

Csokis mandulatorta

Hozzávalók: Tészta 4 tojás 20 dkg xukor …

Csokicipó

Hozzávalók – arányosan kevesebb, vagy nagyobb edény …

Spenótos paleo tortilla

Hozzávalók 4 fő részére: 40 dkg spenót 4 db …

Póréhagyma (Allium porrum)

 

Póréhagyma (Allium porrum)

A magyaros ételek jó részének nélkülözhetetlen fűszere a hagyma. Minthogy a konyhán gyakran van szükség rá, szinten minden kertben termelnek hagymát.
A póréhagyma ősalakja vadnövényként még olykor megtalálható a Földközi tengermelléki országokban; vadnövényként -a többi hagymához hasonlóan - évelő természetű.


  A nyári póréhagymát elsősorban zöldhagymaként, frissen fogyasztják. Sok C- és B1-vitamint tartalmaz, emellettmagas az ásványisó-tartalma és sok vas található benne. Ezzel szemben az allilszufid tartalma alacsonyabb mint a vöröshagymáé, ezért a póréhagymát fogyasztó ember leheletén a kellemetlen hagymaszag kevésbé és csak rövidebb ideig érződik.
Számottevő még a B-1, B-2, B-3, B-5, B-6, folsav, biotin és az E-vitamin tartalma.
   A téli pórhagyma vékonyabbjai ugyancsak jól használhatók zöldhagymaként. A kifejlett vastag hagymák konyhai célokat szolgálnak: leves, mártás és kiváló ízű saláta készül belőlük.
  A növény főzete vesekő okozta fájdalmaknál és vizelési nehézségnél népi gyógyszer. A népgyógyászatban gennyesedő köszvényes, reumatikus daganatokra, derékfájásra az összevagdalt póréhagymát tejjel megfőzik. A megsűrűsödött, pépes anyaggal kötést alkalmaznak a fájdalmas testrészre.
Fehér gumója péppé zúzva alkalmazható mellgyulladásra, 6 órán át felhelyezve. A tejelválasztást nem csökkenteni.
   A hagymafélék jelentős hatást gyakorolnak a vérkeringésre és a vérlemezkék működésére. A hagymából származó hatóanyagok képesek gátolni a vérlemezkék rögképzését, ezáltal olyan betegségek kialakulását, mint a szívinfarktus, az agyi érkatasztrófák (stroke), vagy atüdőembólia. Ez a tulajdonságuk abból adódik, hogy képesek gátolni a rögképződéshez szükséges enzim, valamint közvetítő anyag (tromboxánok) működését úgy, hogy emésztőrendszeri mellékhatásokat nem okoz. Emellett képesek fokozni a szervezetimmunvédelmét is.
   A hagymafélék jelentős mennyiségű ásványi anyagot és nyomelemet, valamint vitaminokat tartalmaznak: 

  • kalcium: 190-540 mg/100 g
  • foszfor: 200+430 mg/100 g
  • kálium: 80-110 mg/100 g
  • magnézium: 81-150 mg/100 g
  • nátrium: 31-50 mg/100 g
  • vas: 1,8-2,6 mg/100 g
  • réz: 0,05 mg/100 g
  • cink: 1,5-20-,8 mg/100 g
  • C-vitamin: 10 mg/100 g

PÓRÉHAGYMA A WEBÁRUHÁZBAN

vissza

Hozzászólások